Media belonging to Vlad Filat was caught lying

The media belonging to Vlad Filat was caught lying. Whilst in the interview given exclusively to the newspaper “Komsomolskaia Pravda”, through his lawyer, Igor Popa, Filat declares that the fugitives Topa are involved in the BEM fraud scheme, the media institutions which belong to the former prime minister write that weren’t Topa who tried to take over the control of the bank in 2014, while making reference to the Russian newspaper.

In an article published on moldova24.info is declared that the website unimedia.info contorts the declaration of Vlad Filat regarding the fact that the convicted oligarchs Victor and Viorel Topa are involved in the robbery of the billion.

Even though they are making the reference to the Russian newspaper, the journalists from this site write that after taking the shares from Victor Topa, the new shareholders, which afterwards bought them, their to take the control of Banca de Economii.

Thus, the author of the article on moldova24.info suggests that unimedia had the interview before it was published by “Komsomolskaia Pravda”, which demonstrates that it wasn’t exclusive for the Russian newspaper. And thatFilat’s lawyer observed that the mistake was done by journalists from the Russian newspaper, by translating wrongly the words of Filat.

As a result, Popa, at the solicitation of Topa fugitives, has requested “Komsomolskaia Pravda” to rewrite the fragment.

It is already late to do it, because the declaration in which Filat attacks fugitives Topa was taken by many media institutions.

We remind that yesterday newspaper “Komsomolskaia Pravda” has published an exclusive interview given by Vlad Filat through his lawyer Igor Popa.

Related news

Lasă un comentariu