Dragoș Vicol asserts complaint which requests monitoring of Socialist-affiliated TVs

Dragoș Vicol, president of Coordinating Council of the Audiovisual (CCA) admitted receiving some complaints which request the monitoring of Socialist-affiliated televisions. 

In the meeting of Parliamentary Commission for mass media, Vicol said that two CCA members asked for the monitoring of two main news bulletins of 11 televisions. The second complaint was from Independence Journalism Center (CJI).

In front of MPs, Dragoş Vicol avoided disclosing the names of the television stations mentioned in the CJI complaint.

"They asked us to monitor several televisions, insisting on certain derogation on news bulletins", said Dragoş Vicol. 

Moreover, Vicol said that the violations referred to by the CJI are not foreseen in the legal framework.

"In 90% of cases, the CJI insists that certain TV channels favor one candidate or another. This favor in their opinion of one candidate or another does not fall under any article of the Audiovisual Service Code ".

Publika recalls that on October 8, Dragoș Vicol noted that there were not reports on the violation of the legal framework by the media institutions during the election campaign. 

However, On October 4, the Center for Independent Journalism (CJI) requested CCA to monitor the Central Television stations belonging to Ilan Şor, NTV Moldova and Accent TV affiliated to Socialist Party (PSRM), in terms of compliance with the legislation in the current election campaign.

The complaint of CJI also says that during the mentioned period, the Central Television favored the representatives of the Șor Party, and NTV Moldova and Accent TV massively promoted the PSRM candidate Ion Ceban. Dragoş Vicol announced as if he had not seen this complaint.

CCA announced it would monitor only six audiovisual media service providers - Moldova 1, Moldova 2, Prime TV, Channel 2 and radio stations - Radio Moldova and Radio Moldova Tineret on the basis of article 70 (Election Code).

On media-azi.md, some media experts believe that this decision points to the fact that the institution would have protected certain PSRM-affiliated media institutions.  

 

loading...
Related news

Lasă un comentariu